fredag 26 mars 2010

Mobiltelefon

En minnesbild


En rätt mörk novembermorgon 2009 hade jag genomgång med klass 9D. Jag hade gjort en lektion till vår Smartboard och tyckte väl att det var väldigt roligt att ha lektion. Jag går igång lite ibland när jag har helklassundervisning och pratar om något som jag tycker är roligt, och den är gången var det nog lite extra fart i mitt prat. Helt plötsligt när jag tar en liten paus i mitt ”framträdande” så hör jag ett burkigt skratt från bänken precis framför mig. 
Där satt ingen elev i en burk. 
Där låg en mobiltelefon!
En av eleverna i klassen var sjuk, men hon ville inte missa genomgången så hon satt helt enkelt hemma och lyssnade på mig i genom en av hennes kompisars telefon! 
Vilket initiativ!
Visst kan vi använda mobiltelefonen som något positivt i klassrummet, det finns massor med användningsområden inte minst för elever med behov av särskilt stöd.


// Petter

1 kommentar:

  1. Kör hårt, Petter! Du är spännande att lyssna på!

    SvaraRadera